1/8 Triatlon Woerden 2e Pinksterdag 2017

Na 8 weken niet lopen, vanwege een spierscheurtje in de diepe kuitspier, nog maar 3 weken tot aan de triatlon, dus spannend of ik mee kon doen in Woerden. Met rustig opbouwen en alleen focussen op het uitlopen van de 5 km kwam het vertrouwen. Ik durfde het wel aan.
12.00 uur: Al vroeg afgereisd naar Woerden om mijn startbescheiden op te halen en het wisselterrein eens op mijn gemak goed te bekijken. Deze is namelijk in de parkeergarage in het centrum van Woerden. Van daaruit is het nog wel een stukje lopen naar de Singel van Woerden voor het zwemonderdeel zie ik en dus ook weer terug naar de garage! Fiets- en loopparcours stonden duidelijk op de website. Het fietsonderdeel loopt van Woerden naar Kamerik en dat moeten we 2x afleggen. Het looponderdeel bestaat uit 2x een ronde om de singel en finishen op een gezellig pleintje. Leuk vooruitzicht 🙂
Tot 1e Pinksterdag is het water nog te warm om met een wetsuit te mogen zwemmen, maar vandaag mogen we zelf kiezen tussen het wet- en Tri-suit!! Curieus. Het water is toch echt nog lekker warm! Ik had me al ingesteld op het Tri-suit, dus niet meer twijfelen!
15.00 uur: De zwemstart is vanuit het water en we worden weggeschoten door een hard kanonschot. Beetje stroming, een harde wind en aardig wat golfjes zorgt ervoor dat menig deelnemer, waaronder deze matige zwemmer, er langer over doet dan normaal. Maar na 500 meter zwoegen zit het er toch weer op en klauteren we, via een steigeronderdeel, de singel weer uit. Daarna is het nog een paar 100 meter, op blote voeten over de klinkers, naar de wisselzone lopen. Na het wisselen moeten we, met de fiets aan de hand, nog een stuk door de parkeergarage lopen voordat we er op mogen springen en met een klimmetje eruit mochten fietsen. Aardig lange wisseltijden dus. Zo is iedere triatlon weer anders. Al snel zijn we de stad uit en fietsen, windje mee, via een mooi geasfalteerde weg naar Kamerik. Na 5 km krijgen we daar een krap keerpunt (bijna stilstand) en mogen tegen de wind in weer terug naar Woerden. Voordeel van een lange rechte weg is wel dat je veel je ligstuur kunt benutten. Na het ronden van de singel in Woerden nog 1x dit zelfde parcours en zit het fietsonderdeel er op. Het fietsen gaat me gelukkig goed af. Het fietsen op wattage afgelopen winter werpt zijn vruchten af. Weer terug in de parkeergarage moeten mijn ogen even wennen aan het duister, wel mijn fietsbril afgezet hoor 😉 Ik rijd ook bijna óver de afstapstreep heen, oei, dat kan je maar zo strafminuten opleveren! Weer een stukje met de fiets aan de hand lopen naar mijn wisselplaats en dan mag ik aan het laatste, het looponderdeel, beginnen. Wel een beetje spannend of ik dit goed doorkom. Met het zwemmen is gelukkig de zon gaan schijnen en nu met lopen is het dan ook al aardig warm, maar voor zo’n dag heerlijk weer.  De 1e ronde rustig gestart en het voelt gelukkig goed, dus in het zelfde tempo proberen door te gaan. Ik merk in de 2e ronde wel dat de duur er nog niet is, dus kost wel iets meer moeite. Maar na de finish voel ik me nog prima en ben ik ook dik tevreden met het resultaat en mijn 2e plaats bij de masters 60+.  Bedankt organisatie en vrijwilligers voor weer een mooie triatlondag.
Nu rustig weer proberen wat meer loopsnelheid te krijgen voor de triatlon in Veenendaal, eind augustus. En volgend weekend op naar een volgende uitdaging, Limburgs Mooiste 107 km en 1600 hoogtemeters 😉

Over Heuvelrugloper

Sporter en levensgenieter.
Dit bericht werd geplaatst in Triathlon-Duathlon. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

