Wattbiken. Nooit te oud voor iets nieuws!

Altijd gezegd ‘ binnen trainen, niets voor mij!!’ Ik moet de wind om mijn neus voelen, dus buiten trainen in weer en wind. Maar sinds kort, na een introductietraining, het Wattbiken omarmt. Echt een mooie trainingsvorm, naast het MTB’n, voor de wintermaanden.

Foto: Harmen van der Pannen

Foto: Harmen van der Panne

Je werkt aan je vermogen en aan je techniek. Het trainen doe je in hartslagzones en op vermogen, dus op je eigen niveau. En onder begeleiding van goede trainers die oog hebben- en de tijd nemen voor iedere fietser. De training duurt 90 minuten en er zitten voldoende herstelmomenten in om dat goed vol te kunnen houden. De volgende ochtend kan ik ook gewoon de trap op- en aflopen. Pas bij mijn duurloopje voel ik dat er stevig getraind is 😉 Mijn andere activiteiten zijn er nu ook wat op aangepast. De dag ervoor even geen stevige heuvelloop en de dag erna een rustig kort loopje of soms zelfs niets!!  Heel blijven is belangrijker! En een béétje buiten trainen is het toch eigenlijk ook wel, want alle ramen en deuren staan lekker open. Soms heb ik zelfs net zulke koude voeten als tijdens het MTB’n 🙂 Voor mijn gevoel is deze training een meerwaarde om de draad in het voorjaar met de racefiets weer makkelijker op te pakken. Ik ben ook heel benieuwd waar dit mij in het triatlonseizoen 2017 gaat brengen! Het lopen toont geen progressie meer, maar het fietsen en zwemmen tot nu toe nog wel!
Dit moet je echt eens proberen. Voor informatie wat het allemaal behelsd kun je de site van ‘Fietsen op Wattage’ raadplegen.

 

Over Heuvelrugloper

Sporter en levensgenieter.
Dit bericht werd geplaatst in Fietsen, Triathlon-Duathlon. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

