Triatlon Veenendaal 1/8

27 augustus 2016. Alweer 2 jaar geleden dat ik hier, bij de van Dijk triatlon Veenendaal,  aan de start voor de 1/8 triatlon stond. Toen als 60+ en nu als 65+. Dus toch weer spannend! De inschrijving gaat snel, geen rijen voor de tafels. En de controle van de fiets gaat ook goed. Fiets op mijn startnummer aan de stang hangen en de fiets- en loopspullen op mijn handdoek eronder. Dit keer ook maar een bidon water op de fiets, want het zit toch tegen de 30 graden aan. Met zwemmen en fietsen een heerlijke temperatuur, maar met lopen aan de warme kant. Dus tijdens het fietsen proberen flink te drinken. Het zwemmen is nog steeds het slechtste onderdeel bij mij en ik kom ook, na 500 meter, als een van de laatste van mijn startserie uit het water 😦 Zwemfinish_Els-2 Met fietsen maar proberen wat goed te maken. Net een nieuwe fiets, Cannondale Synapse, dus moet lukken! Staat wel een aardig windje, maar met drie rondes van net geen 7 km heb je hem iedere ronde maar kort tegen. Ik kom al snel in een groepje meisjes terecht wat dorpsgenoten blijken te zijn. Ik had ze al op de startlijst zien staan, maar met een helm toch lastig om elkaar te herkennen. Even snel een praatje, wat ons meteen op een waarschuwing (zonder gevolgen gelukkig) komt te staan van een jurylid op de motor. Dus snel weer gepaste afstand nemen. Maar alle drie de rondes blijven we toch dicht bij elkaar qua snelheid. Fiets-4Door de stukken tegen de wind toch wat zware benen gekregen en na de wissel gaat het lopen de 1e kilometer dan ook wat stroefjes. De overige vier gaan wel iets beter, maar de warmte maakt het toch zwaar. Er staan gelukkig veel drinkposten onderweg waar ik dan ook gretig iedere keer een beker aanpak en over mijn rug gooi. Halverwege iedere ronde (ik hoef er gelukkig maar 2) kun je zelfs onder een douchestraat door lopen. Dat maakt het voor de lopers een stuk aangenamer. Ook tijdens het lopen zit ik weer tussen mijn dorpsgenoten wat tot de finish zo blijft.
Na 1:26:59 uur passeer ik de finish. Toch weer volbracht en ook nog 2 minuten sneller dan de vorige keer zie ik tot mijn verbazing, want zo voelde het echt niet.
En als 1e 60 plusser ga ik ook nog met bloemen en een medaille naar huis. Bloemen en medailleWat een top dag. Wat ook over de organisatie en de vrijwilligers gezegd mag worden, TOP.

Over Heuvelrugloper

Sporter en levensgenieter.
Dit bericht werd geplaatst in Triathlon-Duathlon. Bookmark de permalink .

2 reacties op Triatlon Veenendaal 1/8

  1. Ruud zegt:

    Mooie dag dus weer met een topprestatie! Gefeliciteerd met je podiumplaats!

  2. Floranke zegt:

    Gefeliciteerd, wat een mooie prestatie!

Geef een reactie

