HenschotermeerGames juli 2016

Foto: Harry van 't Veld

Foto: Harry van ’t Veld

Woensdagavond 13 juli. De eeuwige twijfel! Er staat een koude wind en ik heb nog niet in open water gezwommen, zal ik wel deelnemen! Maar ik heb ingeschreven en ben blessurevrij, dus wat zeur je! Bij de HMG kun je uit verschillende onderdelen kiezen; de estafette en de 1500 meter (kidsrun) zijn hardlooponderdelen en daarnaast de RunSwimRun, wat de naam al zegt, stukje lopen, stukje zwemmen en nog eens een stukje lopen. Deze laatste vind ik het mooiste onderdeel om te doen. De HMG, een kleinschalig en gezellig evenement, maar wel professioneel opgezet en prima georganiseerd. En doordat het dicht in de buurt wordt gehouden zijn er ook altijd weer veel bekende deelnemers in het veld en supporters langs het parcours.
Bij aankomst zoeken alle RSR deelnemers een ‘strategisch’ plaatsje in de wisselzone voor hun zwemspullen. Om na het zwemmen het zand van de voeten te spoelen heeft iedereen zijn eigen oplossing waaronder een bidon, emmertje of teiltje. Maar sommige ook niets. Die stappen zo met zandvoeten in hun loopschoenen. Het is altijd weer een divers gezelschap aan deelnemers, van triathleten tot debuterende recreanten, maar wel állemaal een beetje gespannen. Het is nu de 4e keer dat ik hieraan deelneem, maar ik vind het ook nog steeds spannend. Om 19.02 uur valt het startschot en beginnen we aan de 1e loopronde van 2500 meter om het Henschotermeertje. Het veld van deelnemers ligt na het lopen al aardig uit elkaar. Bij mij gaat het lopen ook lekker en zit in de middenmoot als ik de wisselzone in ga. Gauw naar m’n plekje. Schoenen uit, startnummer af, zwembrilletje op en in draf naar het water. Geen idee of het koud is, maar het valt alles mee, gelukkig. Nog buiten adem van het lopen gaat de eerste 200 meter niet lekker. Het duurt even om mijn adem onder controle te krijgen. Na ook nog een slok water binnen gekregen te hebben, waarbij het me opvalt dat het anders smaakt dan in het zwembad :-), gaat de laatste 250 meter, na het ronden van de boei, gelukkig een stuk beter. Maar ben wel blij als ik weer bij het strandje van de wisselzone ben en mag gaan lopen. Maar eerst nog door het mulle zand weer omhoog ploeteren, voeten afspoelen en schoenen aan, wat moeizaam gaat door mijn koude vingers 😦 Dan snel de zwembril af en het startnummer weer om en als een speer aan de laatste loopronde beginnen. Vanwege mijn slechte zwemkunst zit ik nu wat achter in het veld. Niet iedere loper is een zwemmer en omgekeerd 🙂 Het lopen gaat ook de 2e ronde weer lekker en ik haal aardig wat lopers in. Lekker motiverend, waardoor dit rondje korter lijkt dan het 1e en ik in bijna dezelfde tijd als de 1e ronde over de finish kom!!  Hier blijk ik één minuutje langzamer te zijn dan vorig jaar. Waarschijnlijk door het schoenengevecht. Heel tevreden en geen spijt dat ik gegaan ben. Ik heb er weer van genoten. Intussen worden we ook nog getrakteerd op een klein zonnetje en een mooie lucht.
Misschien volgend jaar ook nog een schoenlepel meenemen voor een snellere wissel!!!!!
Bedankt organisatie en vrijwilligers. Het was weer een top avond. Tot volgend jaar.
Voor de liefhebbers is er trouwens op 17 augustus ook nog een zomereditie van de HMG. Kijk voor de uitslagen en de foto’s op de FB pagina van de HMG.
(0.12.48 uur zwemmen-0.25.30 uur lopen-eindtijd 0.41.09 uur)

Nog even inhalen!!!

Nog even inhalen!!!

Gefinisht.

Gefinisht.

2016-HMG-RSR-Andre

André Knop, van onze zondagloopgroep ,kwam in een knappe 30 minuten over de finish.

Mark van Hoorn. Foto: Harry van 't Veld

Organisator Mark van Hoorn. Foto: Harry van ’t Veld

Over Heuvelrugloper

Sporter en levensgenieter.
Dit bericht werd geplaatst in Triathlon-Duathlon. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

