Cross Duathlon Posbank (een geheel nieuwe ervaring)

Waar een loopblessure al niet toe kan leiden ūüôā
Het lopen ging afgelopen jaar niet top en om in de winter toch lekker bezig te blijven kocht ik afgelopen november een ATB-fiets. Nooit verwacht, maar na een clinic voor beginners was ik meteen verkocht. Een heel andere sport dan met de racefiets op de weg. Minder, maar intensievere km’s.¬†Toen ik de FB-pagina van de Cross¬†Duathlon zag leek me dat dan ook wel een mooie uitdaging. Trailrun en ATB gecombineerd. En zo stond ik dan afgelopen zaterdag aan de start van een nieuw avontuur. Beetje (veel) kriebels in de buik toen ik het ATB-parcours zag. Technisch noemen ze dat in ATB kringen, heftig en spannend noem ik het als beginnend ATB’r!!!
1-Lopen 1e ronde 4 kmOm 11.00 uur worden we weggeschoten om aan de 4 km lopen te beginnen. Meteen 500 meter steil omhoog over een pad vol flinke boomwortels. Daarna stukken vals plat, mul zand, modder, klimmen en dalen. De laatste 500 meter weer steil naar beneden. Dan naar het wisselvak om aan het 10 km ATB parcours te beginnen. Helm op, schoenen wisselen, fiets pakken en gaan. En ja hoor, weer meteen dat steile pad met die boomwortels als opwarmer omhoog. Dat ging me lopend toch iets makkelijker af. Twee keer voetje aan de grond als ik op een hoge wortel blijf steken ūüė¶ ¬† Voor en achter me gebeurt het andere deelnemers ook, geeft je minder het gevoel een sukkeltje te zijn! Ook hier weer een parcours van mul zand, modder, single tracks en behoorlijk technische steile¬†klimmen en afdalingen. Deze laatste worden aangegeven 2a-ATB-dropOffmet een een waarschuwingsbord ‘explosiegevaar’. ¬†Nou, dat bordje kan ook wel op m’n bovenbenen geplakt worden, die staan ook op ontploffen. Maar aan alles komt een einde, zo ook aan deze heftige 10 km. Na een ‘dropoff’ als kers op de taart kan de fiets weer ingewisseld worden voor de loopschoenen om de laatste 2 km lopend af te leggen. Nog twee keer steil omhoog en via een paar steile haarspeldbochten weer naar beneden en dan, na anderhalf uur bikkelen, de finish.
Wat was dit zwaar, maar ook ontzettend leuk om te doen. Op de site stond ‘iedere finisher is een winnaar’. Nou, zo voel ik me ook wel een beetje. En wat een geluk¬†dat het een zonnige en vooral droge dag is en dat ik voor de¬†Sprint- had ingeschreven en niet voor de lange (dubbele) afstand.¬†Na afloop¬†ook nog eens een massage van een student fysiotherapie uit Nijmegen. Wat een top dag.

4-Massage 

Over Heuvelrugloper

Sporter en levensgenieter.
Dit bericht werd geplaatst in Triathlon-Duathlon. Bookmark de permalink .

Een reactie op Cross Duathlon Posbank (een geheel nieuwe ervaring)

  1. ruud zegt:

    Nou, een sukkeltje bepaald niet. Een bikkel, dat wel!
    Mooi avontuur Els, heb je prima gedaan.

Geef een reactie

